Як повернути дитині інтерес до навчання?

Час читання: 2 хвилини

Вчити треба не проти течії,
а знайти свою течію, свій потік.
Flow Academy

Як повернути дитині інтерес до навчання?

Дуже часто батьки стикаються з втратою інтересу у дітей вчитися. Діти приходять зі школи роздратовані, що не задоволені, з купою домашнього завдання, і найголовніше не розуміють, що від них вимагають і яка користь від цих знань. Стандартна система освіти не створює інтерес у дитини, тому що у дитини немає свободи вибору. Якщо ще в початковій школі багато приділяється уваги не тільки кількісним предметів, а й творчим, наприклад, музики, малювання, танців, то вже в старшій школі весь упор робиться на системні предмети. І діти, які не відчувають тягу до точних наук, абсолютно втрачають інтерес. Але навіть ті діти, які сильні, наприклад, в математиці і фізиці все одно не дополучают знання, так як звичайна школа усредняет всі вимоги. І талановитим дітям часто теж стає нудно. Діти ж з багатою уявою не можуть реалізувати свій талант, так як таких предметів просто не передбачено в звичайній школі. Задумайтесь, на яких предметах в старшій школі зараз дозволено фантазувати, вигадувати, творити, створювати?

Складається враження, що в даний час класична система освіти в школі побудована тільки для здачі ЗНО. Це нудно, нецікаво, і направлено на банальне заучування для здачі тестів. Звичайно, це вбиває бажання у дітей вчитися. І тут можна знайти коріння інших проблем: списування і плагіат. Діти не вважають, що вони винні, адже так побудована система. Ці знання все одно не допомагають дітям в подальшому житті, вони потрібні тільки для здачі іспиту.

Останнім часом на щастя з’являються приклади нової системи освіти, наприклад інтегроване навчання. При такій системі освіти, наприклад, поняття води вивчається тижневим циклом в розрізі математики, хімії, знань природи, мистецтва, музики, пр. Головний принцип такого утворення, що дитина не порівнюється з іншими дітьми, їх досягнення розглядаються індивідуально, оцінюється власний прогрес з урахуванням особистих талантів і здібностей. Але поки таких прикладів в Україні мало, або це дуже дорого.

Тому батьки шукають для дітей додаткове альтернативне навчання на вихідні. Багато хто скаже, що це перевантажує дітей, але зате у них залишається можливість мріяти, вчитися мислити нестандартно, придумувати і реалізовувати в життя свої ідеї. Адже альтернативна система освіти націлена не на здачу іспитів, а на збагачення особистого досвіду і знань учня, на розвиток його вмінь міркувати, креативити, створювати, творити, експериментувати. Для цих цілей використовується, наприклад, проектна діяльність. Діти об’єднуються в команди по 3-5 чоловік на свій розсуд, відповідно до особистими якостями, які доповнюють один одного, де кожна дитина може проявити свої таланти. Діти самі вибирають цікаву для них тему проекту. Кожен член команди бере активну участь в проекті. Хтось уміє придумувати, хтось описати ідею, хтось намалювати, створити презентацію, порахувати бюджет, оцінити ризики і т.д. Для кожного учасника команди є своя роль. Головний принцип роботи в команді – взаємне доповнення. Так вони стають само-вмотивованість в участі в проекті, в досягненні цілей проекту. Це може бізнес-ідея, може бути соціальний проект. Вони вчаться визначати головну цінність їх ідеї, потрібність ідеї для потенційних клієнтів, роблять аналіз ринку, розрахунки, створюють MVP (мінімально життєздатний продукт).

Діти вчаться комунікувати в проекті друг c іншому, організовувати свій час, домовлятися про зустріч з потрібними фахівцями. Важливо надати дітям можливість отримати досвід від справжніх практиків. Це надихає дітей на досягнення результату.

І ви б бачили ці захоплені очі дітей і їх ентузіазм, коли вони на підсумковому форумі проектів презентують перед комісією і батьками свої результати. Це теж колосальний корисний досвід: уміння робити презентації і виступати перед аудиторією. Так вони пробують свої сили і вибирають свою дорогу в майбутнє.

 


Вам сподобалась ця стаття?

 

28.02.2020


Схожі статті

TRIZ- технологія розвитку критичного мислення, креативності та системності для молоді

Головна мета навчання в Академії - розвинути здатність нестандартно мислити, знаходити нові ефективні ідеї та рішення. в умовах невизначеності

Проектний менеджмент

Ім'я Ілона Маска сьогодні відомо всім. Його проекти і компанії обговорюють, оцінюють і хочуть фінансувати всі. Але чи відомо вам, що свої перші гроші він заробив в...

Що таке ейдетика та навіщо вона потрібна

У наш час всім доводиться стикатися з таким величезним потоком інформації, що мало кому вдається переробити і запам’ятати його. З цим і пов’язаний один з найбільш важливих...

Ще більше корисного у наших соцмережах!

ЗАЛИШИЛИСЬ ЗАПИТАННЯ?

Залиште свій контакт і ми з вами зв'яжемося!

Оставьте свой вопрос и мы с вами свяжемся!

Записатися





Підібрати курс