РОЗВИВАЄМО КРЕАТИВНІСТЬ У ДІТЕЙ ТА ДОРОСЛИХ

Сучасний бізнес, як і роботодавець все більше звертає увагу на характер і особисті якості співробітника, а також на вміння мислити креативно і підходити до завдання творчо. І навчити якимось премудростям в роботі можна вчити якимось нюансам по роботі людини простіше, ніж змінити його характер, ставлення до людей, зобов'язанням, роботі

У числі якостей і навичок, необхідних сучасній людині - ТОП-3: це креативність, системне і критичне мислення. Для успішності дитини в майбутньому дуже важливі навички, які допомагають працювати в команді і відчувати себе комфортно в соціумі. Уміння переконувати, знаходити підхід до кожної людини, вести переговори, бути лідером тощо. Ці навички здатні змінити не тільки результати конкретних рішень, але і якість життя людини

Цим навичкам не вчать в школі. Їх можна прокачувати - самостійно або в рамках різних курсів

Наприклад, вміння комунікувати можна відточити на курсі “"Відеоблогер - освоюємо круту професію", проявити сильні сторони і перетворити їх в якості лідера можна на програмі "Ключові якості лідера: формуємо успішну особистість". Системно сильне мислення добре опрацьовується дитиною в рамках програми "Розвиток креативності та підприємництва у дітей і підлітків", а у дорослих - на курсі "Критичне та креативне мислення по TRIZ"

Але працювати над своїм розвитком потрібно регулярно. Тому, пропонуємо рекомендації, завдання та вправи, які допоможуть вам прокачати необхідні навички і не дозволять мізкам засохнути

Методи латерального мислення

Нам часто страшно озвучити нестандартну думку, показатися смішними або безглуздими. Тому ми залишаємося в зоні комфорту, а наші ідеї - шаблонними. Використовувати латеральное мислення - це думати нестандартно, використовуючи різні підходи до питання і ігноруючи логіку Інструментів і методів латентного мислення десятки. Розглянемо деякі з них

Цей метод заснований на тому, що наш мозок є системою, що самоорганізується, здатною встановлювати взаємозв'язки між, здавалося б, непов'язаними речами. Даний метод добре, якщо пошук рішення зайшов в глухий кут. Особливо це допомагає, якщо ваша фантазія вичерпалася, розум відмовляється народжувати нові ідеї, і ви просто не уявляєте, що вам далі робити

Один із способів працювати з даним методом:

  1. Визначте проблему і сфокусуйте на ній увагу
  2. Виберіть 1 - 7 випадкових стимулів: слів (іменників), картинок, персонажів, речей
  3. Напишіть це слово поруч із завданням. Можна написати поруч зі словом стимулом його характеристики і властивості, асоціації, які вони викликають
  4. Покажіть, як об'єкт, що позначається одним із слів, допоможе вирішити дану проблему. Як його окремі характеристики і викликані словом ідеї і асоціації можуть допомогти у вирішенні проблеми?
  5. Фіксуйте згенеровані ідеї. Ці ідеї не обов'язково повинні «працювати» і відразу вирішувати проблему
  6. Відберіть найбільш вдалі і перспективні ідеї. Почніть їх допрацьовувати

Можна зробити простіше: відкриваючи навмання словник, з закритими очима поміщати палець на сторінку, потім дивитися, в яке слово ви потрапили. Правда, вам будуть потраплятися не тільки іменники - в такому випадку просто шукайте найближчим до вашого пальця іменник

Можна використовувати як для колективного мозкового штурму, так і одиночної роботи

Суть методу полягає в пошуку максимального числа альтернативи. Задавайте питання:

  • Чи є інший спосіб?
  • Які альтернативи?
  • Чи можна зробити це інакше?

Едвард де Боно в книзі «Геніально!» пише: «Я часто повторюю історію про те, як не міг відключити електричний будильник. Увечері я встановив його о пів на шосту, щоб не запізнитися в аеропорт на ранковий рейс. Вранці він задзвонив, і, коли я натиснув на кнопку відключення, будильник продовжував дзвеніти. Я виконав все можливе, щоб він замовк, але не допомогло навіть висмикування штепселя з розетки, будильник продовжував лунати. Тільки після цього я зрозумів, що це дзвонив мій похідний будильник, який я також встановив о пів на шосту, але про який зовсім забув ». Ця історія здорово відображає ситуацію, коли без необхідності людина не шукає альтернативу

ІДЕЯ: Завести контейнер, куди ви будете складати цитати, питання, ідеї, рекламні макети, слова. А коли знадобиться ідея, дістаньте навмання пару листків

Підпишіться на нашу розсилку та отримуйте корисну інформацію та цікаві ідеї!

Отримати умови участі





 
Підібрати курс