Як Генріх Альтшуллер створив TRIZ

Час читання: 4 хвилини

Всі батьки хочуть, щоб їхні діти були успішними і змогли стати затребуваними фахівцями. Але для того, щоб забезпечити своїй дитині світле майбутнє, необхідно приділити належну увагу її освіті. Сучасний світ настільки швидко змінюється, що багато методів навчання, які були затребувані буквально кілька років тому, сьогодні вже можуть виявитися не актуальними. Застаріла система освіти не дає дітям можливість отримати нову інформацію, що дозволяє їм розвиватися в зовсім іншому руслі. Їм необхідно вчитися аналізувати, керуючись чужим досвідом, і пробувати знаходити свої унікальні рішення тих чи інших завдань. Саме тому все більшої популярності набирає додаткова бізнес-освіта, в основі якої лежить методика TRIZ. Якщо вам раніше не доводилося чути про неї, ми в подробицях про все розповімо.


TRIZ: з чого все починалося


Автором і засновником теорії розв’язання винахідницьких завдань (TRIZ) став радянський письменник-фантаст і винахідник Генріх Саулович Альтшуллер. Ще в дитинстві він був розумною дитиною, яка захоплювалась фантастикою, і вже з ранніх років займався винахідницької діяльністю. Першими його винаходами були катер з ракетним двигуном, пістолет-вогнемет і скафандр. І хоча, в силу об’єктивних чинників, не всі прототипи відразу отримали застосування, винахідник продовжував шукати свій шлях.


У 10 класі Генріх Альтшуллер разом зі своїми друзями (надалі співавторами робіт) подав заявку на свій перший винахід, і в 21 рік отримав авторське свідоцтво на нього. Пізніше вчений отримає не один патент, а його теорія рішення винахідницьких задач поповниться прикладами, таблицями і курсами для дітей, школярів, підлітків і навіть бізнесменів.


У 1946 році, коли Генріху Альтшуллер біло 20 років, він вперше почав розповідати про TRIZ. Тоді теорія рішення винахідницьких задач була лише задумкою. Майбутній автор TRIZ зрозумів, що технічні системи розвиваються за певними законами і ці закони можна виявити і використовувати для створення алгоритму. Ідея була готова, але як її пояснити, як розвинути?


Щоб зрозуміти, закономірності Генріх Альтшуллер, працюючи в патентному бюро, проаналізував 40 тисяч патентів. Він пішов шукати матеріали в бібліотеки, писав іншим вченим. Але інформації не було.


10 років Альтшуллер, з 1946 року по 1956-й, разом зі своїм другом Рафаелем Шапіро розробляв концепцію. Чому так довго? Відповідь проста – з 1950 по 1954 року Альтштуллер і Шапіро були під арештом. За однією версією, всьому виною лист друзів на ім’я Сталіна, де вони критикували положення справ з винахідництвом в СРСР. За іншою версією, на їх сміливі, на той час, ідеї написали донос. Здавалося б все напрацювання були знищені, документи загубилися, або засекречені. Але, на щастя, Альтштуллер зберігав їх в пам’яті. Вчений навіть використовував деякі в тюрмі, щоб вижити.

Таким чином теорія рішень винахідницьких задач не тільки збереглася, а й отримала перше практичне застосування.


Лише в 1956 році Генріх Альтшуллер спільно з Рафаелем Шапіро опублікував статтю «Про психологію винахідницької творчості». У ній вперше були описані основні поняття TRIZ і показаний алгоритм розв’язання винахідницьких завдань (АРИЗ). Над його вдосконаленням винахідник буде працювати ще майже 40 років. Так з’явилися завдання TRIZ, потім 40 прийомів TRIZ і курси за програмою TRIZ.


TRIZ-педагогіка: навіщо мислити нестандартно


Розробив Генріх Альтшуллер TRIZ для того, щоб надати винахідникам і раціоналістам певні рекомендації в сфері інженерії, так як в той час ніяких методик винахідництва не було. Він вважав, що сильний винахід виходить в результаті дозволу лежачого в основі вирішуваної проблеми протиріччя. Пізніше була проведена величезна аналітична робота авторських свідоцтв і патентів, де були виявлені яскраві прийоми дозволу технічних протиріч. Що ще раз довело ефективність даного підходу в інженерній діяльності.


Але ж школярі не всі майбутні інженери і математики. Як виявилося на практиці, мислити нестандартно можна і потрібно вчитися всім. І мета TRIZ-педагогіки – розвиток такого мислення і фантазії, щоб рішення виникали найнеймовірніші. І тоді складні завдання отримають ефективні рішення.


А як же гуманітарії? Як пояснити тим, хто від природи любить вірші і прозу. Свій унікальний метод Генріх Альтшуллер втілив і в літературі. Його захоплення фантастикою допомогло створити книги, які показували читачам основи розвитку науки і техніки. Автор написав безліч книг, які користуються популярністю і до цього дня. Багато з них видані на інших мовах і поширені за кордоном. Кожен читач зможе для себе знайти ідею вирішення тієї чи іншої задачі, а також навчитися неординарному мисленню.


У 1970 році Альтшуллер ініціював відкриття першої інженерної школи в Баку, в якій проводилося навчання TRIZ. Вже з 90 років почали визнавати дану систему освіти і за кордоном. Поступово теорія рішення винахідницьких задач початку застосуються не тільки в інженерній практиці, але і в інших сферах діяльності (наука, промисловість, менеджмент, гуманітарні дисципліни і не тільки).


У 1970 році Альтшуллер ініціював відкриття першої інженерної школи в Баку, в якій проводилося навчання TRIZ. Вже з 90 років почали визнавати дану систему освіти і за кордоном. Поступово теорія рішення винахідницьких задач початку застосуються не тільки в інженерній практиці, але і в інших сферах діяльності (наука, промисловість, менеджмент, гуманітарні дисципліни і не тільки).


Особливості застосування системи TRIZ сьогодні


Всебічний розвиток дитини – це основний ключ до його успіху в майбутньому, тому важливо вже зараз замислитися над цим питанням. Навчання за методикою TRIZ для дітей проводиться в бізнес-школі Flow Academy ((Youth Flow Academy). Починаючи вже з 6 років можна відкрити перед вашою дитиною захоплюючі і дійсно ефективні способи навчання. Діти вчаться аналізувати різні ситуації, висловлювати теорії їх вирішення, внаслідок чого вдається знайти причину (основну проблему завдання) і усунути її. Всі заняття реалізовані на основі теорії Альтшуллера, яка спрямована на вирішення так званих винахідницьких задач.


Навчальні курси розроблені окремо для кожної вікової групи, що дозволяє досягти найвищих показників під час навчання. Основними завданнями методики є:


– формування різних типів мислення;

– розвиток у дитини природної потреби в отриманні нових знань і навичок;

– навчання самостійного пошуку необхідної інформації, що дозволяє знайти ключ до поставлених завдань;

– вміння розподіляти особистий час і ставити перед собою цілі;

– виховання впевненої особистості і інших найважливіших якостей;


Заняття в школі Flow Academy (Youth Flow Academy) проводять кваліфіковані педагоги з великим досвідом роботи. Ми знаємо, як знайти підхід до кожної дитини, допомогти їй розкрити творчий потенціал, навчитися відстоювати свою точку зору, не боятися брати на себе відповідальність за розв’язання складних задач. Завдяки практичним заняттям, учні із задоволенням відвідують уроки і добре закріплюють пройдений матеріал. Також варто відзначити, що діти, які регулярно займаються за методикою TRIZ, стають більш активними, допитливими, здатні обробляти більше інформації і знаходити унікальні рішення різних життєвих ситуацій.


Почніть вибудовувати майбутнє своєї дитини вже сьогодні. Ми запрошуємо всіх допитливих дітей і підлітків у віці від 6 до 15 років в бізнес-школу Flow Academy (Youth Flow Academy). Приходьте на заняття вже сьогодні, щоб подарувати своїй дитині можливість отримати унікальні знання і можливість успішної самореалізації.


Вам сподобалась ця стаття?

 

10.09.2020


Схожі статті

TRIZ- технологія розвитку критичного мислення, креативності та системності для молоді

Головна мета навчання в Академії - розвинути здатність нестандартно мислити, знаходити нові ефективні ідеї та рішення. в умовах невизначеності

Проектний менеджмент

Ім'я Ілона Маска сьогодні відомо всім. Його проекти і компанії обговорюють, оцінюють і хочуть фінансувати всі. Але чи відомо вам, що свої перші гроші він заробив в...

Курси англійської для дітей

Всі ми вчили в школі англійську і можемо відповісти на питання “Do you speak english?”. Я пам’ятаю нескінченні правила побудови речень в англійській мові, таблиці з часом,...

Ще більше корисного у наших соцмережах!

ЗАЛИШИЛИСЬ ЗАПИТАННЯ?

Залиште свій контакт і ми з вами зв'яжемося!

Оставьте свой вопрос и мы с вами свяжемся!